in , ,

MyPillow CEO Mike Lindell Tells Dominion to Bring on Defamation Lawsuit

Videos by OutKick

There’s a remarkable number of things going on in the country and the media, so you could be forgiven if you didn’t know that voting machine company Dominion is sending cease and desist letters to everybody who intimated that their machines were involved in a conspiracy to swing the election for Joe Biden.

One of the recipients of a cease and desist letter was MyPillow CEO and avowed Donald Trump loyalist, Mike Lindell. Lindell’s response was unwavering. He told Axios: “I want Dominion to put up their lawsuit because we have 100% evidence that China and other countries used their machines to steal the election.”

Lindell has a lot to lose. In 2018, The Hollywood Reporter estimated that his net worth was $300 million. Considering that his profile, as well as the broader stock market, has grown a lot since then, he could be worth a half a billion dollars or more now.

In December, Ben Smith of the New York Times forecasted the “red slime” lawsuits could threaten dire financial consequences for right-wing media organizations like Fox News, OAN, and Newsmax brought by Dominion and another voting machine company called Smartmatic.

Dominion has already sued pro-Trump lawyer Sidney Powell in a suit seeking $1.3 billion in damages. An employee of Dominion has also sued Donald Trump, OAN, and Newsmax.

Not everyone has responded with the bring-it-on nature of Lindell. The publication American Thinker ran the following statement in response to a letter from Dominion’s defamation attorneys:

American Thinker and contributors Andrea Widburg, R.D. Wedge, Brian Tomlinson, and Peggy Ryan have published pieces on www.AmericanThinker.com that falsely accuse US Dominion Inc., Dominion Voting Systems, Inc., and Dominion Voting Systems Corporation (collectively “Dominion”) of conspiring to steal the November 2020 election from Donald Trump. These pieces rely on discredited sources who have peddled debunked theories about Dominion’s supposed ties to Venezuela, fraud on Dominion’s machines that resulted in massive vote switching or weighted votes, and other claims falsely stating that there is credible evidence that Dominion acted fraudulently.

These statements are completely false and have no basis in fact. Industry experts and public officials alike have confirmed that Dominion conducted itself appropriately and that there is simply no evidence to support these claims. It was wrong for us to publish these false statements. We apologize to Dominion for all of the harm this caused them and their employees. We also apologize to our readers for abandoning 9 journalistic principles and misrepresenting Dominion’s track record and its limited role in tabulating votes for the November 2020 election. We regret this grave error. 

This broader story isn’t going away anytime soon, and will be genuinely fascinating to monitor.

Written by Ryan Glasspiegel

Ryan Glasspiegel grew up in Connecticut, graduated from University of Wisconsin-Madison, and lives in Chicago. Before OutKick, he wrote for Sports Illustrated and The Big Lead. He enjoys expensive bourbon and cheap beer.

12 Comments

Leave a Reply
  1. Now Bed bath and beyond has dropped his product MY Pillow,the left wants to inflict pain on companies and Trump supporters this is only going to get worse as they are power drunk time to make a stand against the left.

Leave a Reply

to comment on this post. Not a VIP? Signup Here